(Illustrasjonsfoto: Colourbox.com)

Fem tips for å takle trøtthet på jobben

Før eller senere etter lunsjpausen hender det at den sniker seg innpå – denne trøttheten som får oss til å kikke på klokka og konstatere at det er mange timer igjen av arbeidsdagen. Så hva gjør du da?

Publisert

Under finner du fem tips for å holde dampen oppe, ifølge svenske chef.se, som igjen viser til nettstedet Inc.com:

1. Gå gjennom arbeidsoppgavene dine og tenk nøye gjennom hvilke av dem du må få gjort i dag, til tross for at du egentlig ikke orker det. Gå deretter løs på disse oppgavene og la de resterende ligge til i morgen.

2. Ta en pause og beveg litt på deg, gjerne i kombinasjon med frisk luft. Men la telefonen ligge igjen på skrivbordet slik at du kobler helt av.

3. Kvitt deg med alt som distraherer på arbeidsplassen. Fortell kollegene dine at du må konsentrere deg.

4 Merk deg hvor opplagt du føler deg på ulike tidspunkter av dagen for å danne deg et bilde av når hjernen din er som kvikkest. Gå løs på de vanskeligste og mest krevende oppgavene på denne tiden av døgnet.

5 Dersom du fremdeles kjenner deg slapp, så må du bare akseptere dette. Vi er tross alt bare mennesker.

(chef.se)

Powered by Labrador CMS