Fem-lederegenskaper

Fem egenskaper en leder bør ha

Dette er de fem viktigste egen­skapene en leder bør skaffe seg hvis han eller hun vil ha tillit fra sine med­ar­beidere.

Publisert

(Illustrasjonsfoto: Colourbox.com)

Hvis du er leder og opplever at tilliten fra dine ansatte kunne være bedre, er det ingen grunn til å fortvile, skriver danske arbejdsmiljoviden.dk.

En under­søkelse utført av det britiske Institute of Leadership & Manage­ment viser at det finnes fem grunn­leggende egenskaper som du kan jobbe med for å oppnå tillit:

"
  • Åpenhet: 70 prosent av de spurte peker på åpen som en av sine tre viktigste forut­setninger for tillit til ledelsen.
  • Kommunikasjon: 53 prosent peker på effektiv kommunikasjon.
  • Handlekraft: 49 prosent peker på evnen til å ta beslutninger.
  • Integritet: 48 prosent peker på integritet.
  • Kompetanse: 42 prosent peker på kompetanse i rollen som leder.

(arbejdsmiljoviden.dk)

Hold deg oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev som sendes ut en gang i uka! Abonnér på HMS-magasinet, og få seks utgaver i året!

"
Powered by Labrador CMS